29 Ağustos 2014 Cuma

YURT DIŞINA GİTMENİN YOLLARI


  Her insanın hayali değil midir , yurt dışına gitmek oralarda gezip tozup ve tabiki çalışıp ömrünün geri kalanını orada geçirmek .. Bazı insanlar vardır ki bu kişilerin işi gücü bu istekli kişileri yurt dışına götürme olanağı sağlamak , bunlar ; zenginler , fabrikatörler , yardımsever insanlar , kültür ve turizm bakanlığı , üniversiteler ve dolandırıcılar ... Evet , dolandırıcılar çünkü sizde biliyorsunuz ki dolandırıcılar bu konuda çığır açmış kişiler , tatlı dilleri ile insanların beynine girmeleri fazla aman almaz bizde hemen kanarız ... 

 Neyse konumuza gelecek olursak ben kendim yurt dışında gönüllü olarak çalışmaya gitmiş bir insanım bunun için kültür bakanlığına ulaştım ve onlarda öğrencilere bir imkan verdiklerinde böle bi seçenek olduğunu sundular bende hemen kabul ettim ve bir gazete fabrikasında gazete eklerini gazetenin içine yerleştirdim günlük 15 sterlin gibi bir para alıyordum buda öğrenci bi kişiye yeter de artardı bile ama bu parayı fabrika değil beni gönderen devlet ve beni korumaya alan karşı devlet veriyordu , bir kaç senem tecrübe ve hayatın zorluklarını görerek geçti ... 

 Size bu konularda önereceğim şeyler gideceğiniz ülke ile kendi ülkenizi kıyaslayın para birimi vs. açısından mesela Amerika'ya gitmek isteyen Singapurlular için imkansızdır  .. 



 Yani arkadaşlar işin püf noktasına gelecek olursak iş biraz maddiyata bakıyor bankada her zaman bir birikmiş paranız olsun ben kültür ve turizm bakanlığının konaklaması haliyle gittim sizde kültür ve turizm bakanlığı sitesine girerek başvuru ve konu hakkında bilgi alabilirsiniz , ama şunu söyleyeyim hiç bir kimseye güvenipte yola çıkmayın (para bakımından) illaki yanında birikmiş bir paranız olsun , eğer böyle bir imkanınız olursa her işte çalışıp hayatı keşfetmeye çalışın her hazdan tadarak kendinize en uygun işi seçin kendinize tecrübeler kazandırın 

 Bir başka yol ise ;


 İŞ ARAYAN KAYDI YAPTIRIN

Yabancı bir ülkede iş arıyorsanız bu isteğinizi IŞKUR’a ileterek “iş arayan” kaydı yaptırabilirsiniz. Kurumda yurtdışındaki işverenlerden alınan işgücü talepleriyle sizin özellikleriniz karşılaştırılıyor. Uygun bir pozisyon varsa sizi kuruma davet ediyorlar. İşverenle yapılacak görüşme sonucunda işe kabul edilmeniz halinde işlemleriniz IŞ-KUR tarafından yürütülüyor.Ama size bu maddeden sonraki önerim kesinlikle ve kesinlikle başvuru yaptıktan sonra yüz yüze görüşün ve sözleşme imzalayın yani bu isteğinizi dile getirin çünkü herhangi bir yankırmalarında o belgeleri gösterirseniz bişi diyemezler

 Diğer yol ise 

ERASMUS

Evet siz bir öğrencisiniz ve erasmus sizin ayağına gelmiş ve size bu konuda ennnn büyük yardımı yapacak büyük bir eğitim kurumudur . Programın amacı ne diye soracak olursanız Programın amacı Avrupa Birliği ülkeleriyle aday ülkelerin yüksek öğretim kurumları arasındaki işbirliğini teşvik edip geliştirerek yükseköğretimde Avrupa boyutunu ön plana çıkarmaktır. Bu amaçla Erasmus programı kapsamında her yıl binlerce öğrenciye ve öğretim görevlisine eğitim ve öğretim faaliyetlerinin bir kısmını yurtdışında geçirme imkanı tanınmakta, bunun yanında ortak araştırma projeleri, yoğun programlar, müfredat geliştirme çalışmaları ve Avrupa çapında Tematik Ağların finansmanı sağlanmaktadır. Erasmus eylemi oluşturulurken hedefler arasında Avrupa’da yüksek öğrenimin kalitesini arttırmak, farklı kültürler ve yaşam biçimlerine karşı toleranslı yaklaşabilme becerisini geliştirmek ve dünyanın en rekabetçi ekonomileri arasında Birlik olarak yer alabilmek için küreselleşme sürecinde istihdam piyasasının niteliklerine uygun eleman yetiştirebilmek amaçlanmıştır.

 Son olarak ülkemizde yurt dışına göndermek için 3 büyük olanak vardır . Bunlar ;


- Kültür ve Turizm Bakanlığı 

- IŞ-KUR 

- ERASMUS 

Sağlıcakla Kalın ...

BİZ YAZANLARIZ