28 Ağustos 2014 Perşembe

YARDIMCI HEMŞİRE NEDİR ?



Öncelikle sözüme bu sene Türkiye genelinde sağlık meslek liselerinde bölüm olarak açılan yardımca hemşire ile ilgili birkaç bilgilendirme yapacağımı söyleyeyim .. Bu konuya nerden bilgi sahibisiniz derseniz benim mesleğim hemşir olarak görev yapıyorum .

Konuya geçmek gerekirse yardımcı hemşireler ne yapacak gibi bir çok soru aldım ve cevap olarak şunları hazırladım


Hemşire Yardımcısı Olarak Mezun Olacakların Görev Tanımı;


* Hasta odasının düzenini ve temizliğinin yapılmasını sağlar.
* Hastanın yatağını yapar,
* Hasta güvenliğinin sağlanmasına yardım eder.
* Hastanın tedavi planında yer alan ve hemşirenin uygun gördüğü oral ilaçları hastaya verir.
* Hastanın kişisel bakım ve temizliği ile ilgili gereksinimlerinin karşılanmasına yardım eder.
* Hastanın deri bütünlüğünü gözlemleyerek hemşireye bilgi verir. * Hastaların muayene, tetkik ve tedavi için hazırlanmasına, tıbbi işlem öncesinde elbiselerinin değiştirilmesine ve işlem sonrasında giyinmesine yardım eder.
* Yatak yarasını önlemeye yönelik koruyucu işlemlerde hemşireye yardım eder.
* Hastanın günlük yaşam aktivitelerinin yerine getirilmesine yardım eder.
* Yataktan kalkamayan veya kalkması uygun görülmeyen hastanın boşaltımına yardımcı olur, varsa boşaltımla ilgili sorunlarını hemşireye bildirir.
* Hastanın idrar torbasını boşaltır veya değiştirir.
* Hastadan steril olmayan idrar örneği ve dışkı örneği alır.
* Hastanın beslenme programına uygun olarak beslenmesine yardımcı olur .
* Kilo takibi gereken hastalarda günlük kilo takibini yapar.
* Hemşirenin uygun gördüğü durumlarda hastanın yürümesine ve hareket etmesine yardım eder.
* Hareket kısıtlılığı olan hastalarda uygun görülen pozisyonu verir.
* Hastanın başka bir kliniğe ya da birime transferine yardım ve refakat eder.
* Hasta için planlanan egzersiz programının hastaya uygulanmasına yardım eder.
* İlgilendiği hastaların genel durumunda fark ettiği değişiklikleri hemşireye bildirir.
* Ölüm sonrası yapılması gereken bakımları uygular.
* Alınan kan, doku veya diğer örneklerin laboratuvara naklini sağlar.
* Hasta bakımında kullanılan malzemelerin hazırlanmasını, temizliğini, dezenfeksiyonunu ve uygun şekilde saklanmasına yardım eder.


Yani yeni açılan bu bölümde şuan hastanelerde görev yapan hemşire ve hemşirlere müjdeli bir haber oldu çünkü iş bölümü yapmak hastanelerde çok zor ve sizinde bildiğiniz gibi Türkiye ' nin her yerinde hemşir ve hemşire açığı var ve bu çok fazla

Bu sene Sağlık meslek lisesi yardımcı hemşire bölümünü kazanmış kardeşlerimden şu tepkileri aldım :

- '' Abi biz mezun olduktan sonra hastane temizlikçisi gibi mi olucaz ''
- '' Biz mezun olduktan sonra bizi hastanede hor görücekler mi ? ''

Gibi bir çok buna benzer sorular alıyorum ve onlara cevabım şu oluyor :
- '' Aslında siz mezun olduktan sonra hastanelerin size çok ihtiyacı olucak çünkü yeni bir bölüm ve hemşirelerin buna çok ihtiyacı var ve gerçekten iş olanağı yüksek çünkü yepyeni bir bölüm e haliyle yeni bölüm yeni sağlık personelleri ;) '' 

Sağlıcakla kalın :)

BİZ YAZANLARIZ