29 Ağustos 2014 Cuma

MESLEK SEÇİMİNDE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR



 Bilgilendirmeme giriş yapmadan önce Türkiye'de en çok tercih edilen meslekleri sizlere derleyip topladım isterseniz bir göz atalım ;
Avukat
Gazeteci
Halkla İlişkiler Uzmanı
İşletmeci
İktisatçı
Bankacı
Turizm İşletmecisi
Türkçe Öğretmeni
Rehber Öğretmen
Psikolog
Diplomat
Kamu Yöneticisi
Siyaset Bilimcisi
Hakim
Savcı
Kimyager
Biyolog
Fen Bilgisi Öğretmeni
Sosyolog
İlahiyatçı
Din Kültür Öğretmeni
Sınıf Öğretmeni
Beden Eğitimi Öğretmeni
Hekim
Diş Hekimi
Eczacı
Hemşire
Sağlık Memuru
Ziraat Mühendisi
Tarih Öğretmeni
Arkeolog
Coğrafya Öğretmeni
Sosyal Bilgiler Öğretmeni
Mimar
Bilgisayar Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi
Endüstri Mühendisi
İnşaat Mühendisi
Makine Mühendisi
Tiyatrocu (Oyuncu)
Yabancı Dil Öğretmeni
Filolog  olarak istatistiklere geçmiştir . 

 Kendimde bir hemşir olarak son zamanlarda ülkemizde insanların sağlık alanına yöneldiğini duyuyoruz ... Türkiye'deki tek problem işsizlik olduğundan insanların artık meslek seçimindeki tek hedefi çabuk iş bulma oluyor ve bu da yararlı olmuyor çünkü şöyle düşünürsek hiçbir meslek kolay atanamıyor yani afedersiniz ama armut piş ağzıma düş yok artık eskisi gibi çünkü nüfus çoğalıyor haliyle sorunlar artıyor ...

 Neyse birkaç konuda sizleri bilgilendirmek istiyorum , okuduğum aman kadarıyla birçok psikoloji dersi gördüğüm için bu konuda boş değilim , genellikle bize gelen sorular '' kendime uygun mesleği seçemiyorum ne yapacağım bilmiyorum'' gibi oluyor .. O aman başlayalım ...


 Madde - 1 : HANGİ ALANLARDA YETENEKLİYİM ? 

 Evet belkide en büyük sorunumuz ülke olarak bu , doğru seçim yok ve anlaşmazlıklar ... Türkiye 'deki eğitim sisteminden memnun olan yoktur herhalde şimdiye kadar hiç bir öğrencinin yeteneklerini keşfedecek etkinlikler yapıldığını bilmiyorum zaten olmazda zannetmiyorum . Öncelikle kendinizi keşfetmeniz lazım bu yaşa kadar geldiyseniz bir tecrübeniz ve o tecrübe içinde bir yeteneğinizin olduğunu farketmişsinizdir buna göre davranın ...

Madde - 2 : NELERİ YAPMAKTAN HOŞLANIRIM ?

 Sevmediğini bir işi ömür boyu yapmak istemesiniz herhalde değil mi ? O yüzden şimdiye kadar bu günlere geldiğiniz günlerden geri dönün ve ben neleri seviyorum ve ben hangi meslek alanında yardırabilirim ülkeme nasıl katkıda bulunabilirim diye düşünmenizi istiyorum bunlar meslek seçiminden önce kendinize sormanız gereken fix sorulardır ...

Madde - 3 : KİŞİSEL ÖZELLİKLERİM

 Kişisel özellikleriniz ... '' Bune yaa ''dediğiniz duyar gibiyim .. Çocukları sevmiyorsanız öğretmen olmayın , kandan korkuyorsanız hemşire olamazsınız meselaa ... Demek istediğim şeylerde bu kendinizi keşfettiğinizde bu özelliklerinizide keşfettiniz demektir . Çünkü farklı küçük çaplı yerlerde çalıştığınızda kafanızda bazı şeyler şekillenecektir bunu unutmayın ..

VE SON OLARAK 

Madde - 4 : SİZE UYGUN OLANI SEÇİN ! 


Size uygun olanı seçin
Seçmeyi düşündüğümüz mesleklerin bize uygun olup olmadığına karar verebilmemiz için meslekler hakkında şu soruları yanıtlamanız gerekmektedir:
• Mesleği yürütürken içinde bulunacağımız çalışma ortamı nasıl?
• Eğitim süresi ve bu eğitimin maliyeti ne kadar?
• İş bulma olanakları, ülkemizde ve dünyada mesleğin geleceği ne durumdadır?
• Mesleğin gerektirdiği fiziksel ve psikolojik özellikler nelerdir?
• Meslekte ilerleme ve kariyer olanakları nelerdir?

Meslekleri nasıl tanıyabilirsiniz?


• Rehber öğretmenlerinize mesleklerle ilgili sorular sorabilirsiniz.
• Meslek tanıtım seminerlerine ve üniversite gezilerine katılabilirsiniz.
• Değişik mesleklerdeki kişilerle görüşebilir, mesleklerin uygulanma biçimlerini gözleyebilirsiniz.
• Kitle iletişim araçlarında yayımlanan, meslekleri ve üniversiteleri tanıtıcı programları takip edebilirsiniz.
• Gazetelerin-dergilerin eğitim köşelerini, meslekleri tanıtıcı yayınları okuyabilirsiniz.
• Seçmeyi düşündüğünüz bölümlerin ders programlarını inceleyebilir, öğrenci ve öğretim üyeleri ile görüşmeler yapabilirsiniz.

Sıkça yapılan hatalar


• Anne babanın istediği mesleği seçmek
• Akran grubunun etkisinde kalmak
• Yetenekler ve kişilik özellikleri göz ardı edilip statüsüne bakılarak meslek seçmek
• Popüler mesleklere yönelmek
• Toplumsal ön yargıların etkisinde kalmak
• Alınan puana göre tercih yapmak
• Bölüm değil okul ya da şehre göre karar vermek.

İYİ BİR MESLEK SEÇİMİ YAPMANIZ DİLEĞİYLE :)

BİZ YAZANLARIZ